2021-2022 н. р.

Педагогічна рада «Теоретичні аспекти інклюзивної освіти та співвідношення умов її забезпечення з можливостями закладу»

2022-01-03

/Files/images/ratushnyak_nova/_MG_0614.JPG

30 грудня у Первомайській гімназії № 9 відбулося засідання педагогічної ради «Теоретичні аспекти інклюзивної освіти та співвідношення умов її забезпечення з можливостями закладу».

Мета заходу:

підвищення професійної компетентності педагогів з питань впровадження інклюзивної освіти,

пошук ефективних методів та напрямків роботи з дітьми з ООП,

визначення умов та можливостей закладу щодо забезпечення інклюзивної освіти.

У ході засідання вчителі поглибили свої знання щодо теоретичних засад інклюзивного навчання, розбирали та аналізували навчальні ситуації, проаналізували можливості закладу щодо впровадження інклюзивного навчання, з’ясували «сильні» та «слабкі» сторони гімназії.

Захід був цікавим та корисним, сприяв підвищенню професійної компетентності педагогів.

Ратушняк Т.М., Письменська В.В.

/Files/images/ratushnyak_nova/_MG_0616.JPG

/Files/images/ratushnyak_nova/_MG_0629.JPG

/Files/images/ratushnyak_nova/_MG_0628.JPG

/Files/images/ratushnyak_nova/_MG_0624.JPG


Педагогічна рада "Професійний стандарт вчителя. Теоретичні засади та практична діяльність"

2021-10-28

/Files/images/pshkova/2021_-_2022/jovten/_MG_0495.JPG

27 жовтня проведено планову педагогічну раду на тему «Професійний стандарт вчителя». Члени педради розглянули питання:

1. Про виконання рішень педагогічної ради «Інтеграція: тематичний діяльнісний підхід» .

2. Професійний стандарт вчителя. «Теоретичні засади та практична діяльність».

Доповідач – Письменська В.В.

3. Про стан охоплення учнів гарячим харчуванням. Харчування учнів пільгових категорій.

4. Про затвердження сертифікатів про проходження курсової перепідготовки на платформах «Всеосвіта», «Рух освіта», «На урок».

Доповідач – Слюсар Р.П.

Педрада видалася корисною та практичною. Учителі ознайомилися з описом професійних компетентностей, сформували чіткі орієнтири власного професійного розвитку, а також дізналися як запобігти необ’єктивному оцінюванню професійних компетентностей під час атестації та сертифікації.

Педагог-організатор Олена Пєшкова

/Files/images/pshkova/2021_-_2022/jovten/_MG_0502.JPG/Files/images/pshkova/2021_-_2022/jovten/_MG_0487.JPG/Files/images/pshkova/2021_-_2022/jovten/_MG_0493.JPG/Files/images/pshkova/2021_-_2022/jovten/_MG_0499.JPG


2020-2021 н. р.

Педагогічна рада «Інтеграція: тематичний і діяльнісний підхід»

2020-11-03/Files/images/ratushnyak/IMG-5ffae0b32f3f38456eae6a78b7ec3bd6-V.jpg

Педагогічна рада «Інтеграція: тематичний і діяльнісний підхід»

У сучасному світі успіх людини залежить від уміння розв'язувати складні проблеми. Такі проблеми мають міждисциплінарний характер. Для їх вирішення потрібно вміти інтегрувати знання з різних наукових галузей. Чи готові наші діти до цього? Як впроваджувати інтегроване навчання в школі? У яких формах? Над цими питаннями розмірковували педагоги школи.

2 листопада 2020 року відбулося засідання педагогічної ради у формі ділової гри «Інтеграція: тематичний і діяльнісний підхід». З метою реалізації завдань педагогічної ради та націлення на вдумливе засвоєння основних теоретичних положень Письменська В.В. розпочала засідання з вправи «Друкарська машинка».

Заступник директора з НВР Письменська В.В. зосередила увагу педагогів на теоретичних засадах інтегрованого навчання, акцентувала увагу на відмінності інтегрованого уроку від традиційного, доцільності інтегрованих уроків. Педагоги сформулювали переваги та недоліки інтегрованого підходу в навчанні та вихованні (вправа «Займи позицію»).

Вчителі початкової школи Бурмістрова О.В., Тарасевич О.В. та Ніколюк Л.М. поділилися практичним досвідом роботи організації та проведення інтегрованих уроків.

Письменська В.В.,

заступник директора з НВР

/Files/images/ratushnyak/IMG-e163d5129625aef7b03527ebbaf6cecb-V.jpg

/Files/images/ratushnyak/IMG-77ae29a40e377d8cd764013f939fe3fc-V.jpg


2019-2020 н.р.

Педагогічна рада «Шляхи педагогічного зростання та конкурентоспроможності класного керівника у період реформування освіти»

2020-01-10

/Files/images/pshkova/2019-2020nr/schen/100_1820.JPG

«Високий професіоналізм – творчість, що стала професією» Лідія Гінзбург

Сучасна школа потребує сучасного класного керівника. Яким він має бути? Компетентним, оптимістичним, гуманним, інтелігентним, креативним, творчим – таким має бути учитель теперішнього і майбутнього.

10 січня відбулося засідання педагогічної ради «Шляхи педагогічного зростання та конкурентоспроможності класного керівника у період реформування освіти».

Засідання проходило з елементами тренінгу, а саме педагоги об’єднавшись в групи розв’язували педагогічні ситуації, складали та презентували модель сучасного класного керівника, визначали для себе короткострокове та довгострокове завдання, які треба виконати, щоб підвищити свою професійну майстерність.

Заступник директора з НВР Ратушняк Т.М. під час проведення засідання довела, що самоосвіта класного керівника є умовою його успішної професійної діяльності. Кожен вчитель має відстежувати результати своєї роботи, користуючись напрацьованою системою самомоніторингу. Педагог, який вірить у свої справи, як правило, його досягає.

педагог-організатор Олена Пєшкова

/Files/images/pshkova/2019-2020nr/schen/100_1824.JPG/Files/images/pshkova/2019-2020nr/schen/100_1825.JPG/Files/images/pshkova/2019-2020nr/schen/100_1842.JPG/Files/images/pshkova/2019-2020nr/schen/100_1817.JPG/Files/images/pshkova/2019-2020nr/schen/100_1836.JPG


2018-2019 н.р.

10.01.2019

«Формування громадянської компетентності школярів в умовах сучасних викликів суспільства»

/Files/images/ratushnyak/Word Art (7).jpeg

Для України, яка впродовж своєї історії перебувала в центрі геополітичних інтересів кількох наддержав, зовнішньополітичний вибір має не тільки внутрішню, а й міжнародну вагу. Стратегічна мета нашої країни полягає в інтеграції до європейських та євроатлантичних структур. Міжнародна спільнота компетентнісний підхід вважає дієвим інструментом поліпшення якості освіти. Так, у доповіді Міжнародної комісії ЮНЕСКО з освіти для XXI століття (1996 р.) було сформульовано чотири напрямки, на яких має базуватись освіта:

- навчитися жити разом,

- навчитися набувати знання,

- навчитися працювати,

- навчитися жити.

Ці принципи, по суті, є глобальними компетентностями.

Прийняття нового Закону України «Про освіту» започаткувало реформу системи освіти. Ключова ідея шкільної реформи полягає у тому, що школа має давати ті знання і формувати ті компетентності, які необхідні для життя людині ХХІ століття.

У зв’язку з цим перед загальноосвітніми навчальними закладами постало завдання підготувати випускника, який здатний змінюватись та пристосовуватись до нових потреб ринку праці, активно діяти, швидко приймати рішення, навчатись упродовж життя. З цієї причини виникла необхідність переорієнтувати систему освіти з такої, що дає просто знання на компетентнісну.

Так, серед 10 ключових компетентностей визначених у Концепції Нової української школи є соціальні і громадянські компетентності.

Громадянська компетентність – це усі форми поведінки, які потрібні для ефективної та конструктивної участі у громадському житті, на роботі. Уміння працювати з іншими на результат, попереджати і розв’язувати конфлікти, досягати компромісів.

Складовими структури громадянської компетентності школяра є такі компоненти:

– ціннісний (ставлення, ціннісні орієнтації, переживання),

– діяльнісний (уміння і навички),

– процесуальний (стосується сфери самореалізації).

Виховати в учня громадянську компетентність означає сформувати в нього комплекс особистісних якостей і рис характеру, що є основою специфічного способу мислення та спонукальною силою повсякденних дій, вчинків, поведінки.

- Патріотична самосвідомість,

- громадянська відповідальність,

- готовність трудитися для розвитку держави, захищати її, підносити міжнародний авторитет,

- це повага до батьків, свого родоводу,

- шанування традицій та історії рідного народу,

- знання і шанування мови, культури,

- працьовитість, завзятість,

- почуття дбайливого господаря своєї землі, піклування про її природу, екологію - ці та інші якості й риси формуються в процесі засвоєння учнями духовних надбань рідного народу, цілеспрямованого національного виховання як системи ідей, поглядів, переконань, традицій, звичаїв та інших форм соціальної політики українського народу, спрямованих на організацію життєдіяльності підростаючих поколінь.

В основу виховання людини-громадянина покладені принципи

- гуманізму,

- демократизму,

- єдності сім'ї і школи,

- наступності та спадкоємності поколінь.

Громадянська компетентність як одна із ключових має міждисциплінарний характер, інтегрується за допомогою всіх освітніх галузей і спрямовується на набуття громадянських навичок співжиття і співпраці у суспільстві, визначення власної позиції у суспільстві. Ідеї громадянського виховання органічно вписуються у зміст і методику навчальної і позаурочної роботи, в організацію життєдіяльності школярів.

Вони забезпечують засвоєння національних та загальнолюдських культурних і духовних цінностей, формування комунікативних компетентностей, толерантності, гуманістичного світогляду, особистісних рис громадянина України, почуття причетності до європейської спільноти; засвоєння учнями різних видів соціального досвіду, морально-правових норм та традицій, підготовку до взаємодії з соціальним оточенням, формування необхідності дотримання правомірної громадянської поведінки та вміння реалізувати і захищати свої права.

/Files/images/ratushnyak/ментальна карта Громадянська компетентність.png

Ратушняк Т.М.,

заступник директора з ВР


«Організація роботи педколективу на засадах педагогіки партнерства в умовах НУШ»

/Files/images/ratushnyak/IMG_0010.JPG

13 листопада в школі відбулось засідання педагогічної ради з питатання «Організація роботи педколективу на засадах педагогіки партнерства в умовах НУШ».

У концепції Нової української школи зазначається: «Кожна дитина – неповторна, наділена від природи унікальними здібностями, талантами та можливостями. Місія Нової української школи – допомогти розкрити та розвинути здібності, таланти і можливості кожної дитини на основі партнерства між учителем, учнем і батьками».

Отже, нова школа працюватиме на засадах «педагогіки партнерства».

Основні принципи цього підходу:

• повага до особистості;

• доброзичливість і позитивне ставлення;

• довіра у відносинах, стосунках;

• діалог – взаємодія – взаємоповага;

• розподілене лідерство (проактивність, право вибору та відповідальність за нього, горизонтальність зв’язків);

• принципи соціального партнерства (рівність сторін, добровільність прийняття зобов’язань, обов’язковість виконання домовленостей).

Чому сьогодні актуальна тема партнерства?

Насамперед тому, що одним із важливих чинників самореалізації особистості учнів є чинник взаємин – характер стосунків, які складаються насамперед між вчителем і учнем.

Ми живемо в суспільстві, де вся система освіти спрямована на людину. Особистість учня в школі стає самоцінністю. А вся робота в навчальному закладі має спрямовуватися на прагнення зрозуміти, відчути ставлення учня до навчання, школи, учителів, однокласників.

Тому має переважати установка на рівноправне партнерство. Сьогодення вимагає: школа – відкрита система, зорієнтована на особистість, а вчитель – гуманіст, інтелігент, професіонал, який вдумливо впроваджує у практику роботи інноваційні прийоми й методи, які можуть змінити учня та підготувати його до життя в сучасних умовах.

Проблема довіри у взаєминах учнів і вчителів є актуальною й досить складною, адже в налагодженні взаємної довіри між учителем та учнем полягає реалізація на практиці головного принципу сучасної шкільної освітньої політики – забезпечення індивідуального підходу до особливостей та проблем кожної дитини. Взаємна довіра та взаємопідтримка є запорукою успішних результатів усього освітнього процесу.

Досвідом роботи з даного питання поділились педагоги школи Радіца С.А., Дружбицька І.В., Кудашкіна К.Ю. та Пєшкова О.А.

Одне із рішень, яке ухвалили на педагогічній раді – це удосконалювати реалізацію вимог до сучасного уроку: спрямованість уроку на особливості кожного учня; варіативність і гнучкість структури уроку ; оптимізація форм роботи на уроці.

Катерина Кудашкіна, секретар педради

/Files/images/ratushnyak/IMG_0003.JPG


2017-2018 н.р.

12 лютого 2018 року в Первомайській ЗОШ І-ІІІ ст. № 9 відбулося засідання педагогічної ради. На порядок денний було винесено питання вибору і замовлення підручників для учнів 5-х класів на 2018-2019н.р. Заступник директора з навчально-виховної роботи Письменська В.В. ознайомила присутніх з переліком підручників. Вчителі, які викладатимуть в 5–му класі, аргументували більш доцільне використання вибраних ними підручників згідно навчальних програм. Протокол №2 додається.

/Files/images/krivoruchenko/IMG_5144.JPG

01.11. 2017 р. в ЗОШ №9 відбулось чергове засідання педагогічної ради, яка була проведена у формі «вернісажу». На порядок денний було винесено питання «Формування навичок пошуково-дослідницької роботи як засіб розвитку творчих здібностей школярів».

Під час засідання поділились досвідом своєї роботи вчителі школи:Письменська В.В., Тарасевич О.В., Писаревська М.В., Шафарук І. А., Абрамич Н.В., Мітакса Т.С.

У виступах педагогів було зазначено, що сучасний учитель-професіонал не тільки сам має стати дослідником, а й повинен організовувати дослідницьку діяльність школярів. Готуючи, організовуючи, проводячи дослідницьку діяльність учнів як на уроках, так і в позаурочний час, педагог стимулює творчу активність, емоційне сприйняття, залучає школярів до наукової роботи, навчає самостійного пошуку нестандартних рішень.Тому в нашій школі, як одному із сучасних навчальних закладів, прийомам організації дослідницької діяльності учнів приділяється особлива увага.

У процесі систематичної пошукової та дослідницької роботи в учнів формуються дослідницькі вміння: інтелектуальні – аналіз, синтез, порівняння, узагальнення і систематизація, абстрагування, встановлення причинно - наслідкових зв’язків, постановка проблеми та висунення гіпотези, пошук і використання аналогії, дедуктивний висновок та доказ; практичні – використання навчальної, довідкової та додаткової літератури, добір матеріалу для експерименту, оформлення результатів дослідження; самоорганізації та само-контролю – планування пошукової та дослідницької роботи, раціональне використання часу й засобів діяльності, перевірка отриманих результатів, самооцінка.

Дослідницька діяльність - вища форма самоосвітньої діяльності учня. Формування пошуково-дослідницьких вмінь у школярів - процес складний і довготривалий. Він не виникає на порожньому місці і не розвивається сам по собі. Вчителі поступово і методично формують дослідницькі навички, здійснюють контроль за виконанням учнями дослідницьких робіт, проводять консультації.

Основними формами залучення школярів до пошукової та дослідницької діяльності у нашому закладі є: участь у роботі наукових гуртків, товариств, клубів, індивідуальна та групова робота учнів над науково – дослідницькими проектами (МАН України, «Первомайськ-стежками часу», Ман–юніор дослідник тощо), конкурси – виставки, навчальні екскурсії, участь у віртуальних конкурсах.

На даному етапі організації навчальної діяльності учнів нашої школи перевага надається такій перспективній формі організації пошуково-дослідницької діяльності школярів як розроблення та реалізація навчальних дослідницьких проектів. Вчителю немає потреби вигадувати їх тематику. Адже вони передбачені програмою. Кожен учень класу бере участь як мінімум в одному проектному дослідженні з предмета впродовж року.

На педраді педагоги ухвалили такі рішення:

1. Розвивати педагогічну майстерність учителів шляхом нетрадиційних форм методичної роботи, активно впроваджувати в практику проведення шкільного фестивалю «Перлини досвіду».

2. Направити зусилля педколективу на практичну реалізацію пошуково-дослідницької діяльності як одного із засобів формування самоосвітньої компетентності учнів.

3. Провести анкетування «Моніторингова діагностика пошуково-дослідницької діяльності вчителя- предметника».

4. Розробити рекомендації щодо впровадження пошуково-дослідницької роботи, видати методичний збірник «Пошуково-дослідницька діяльність методичного об′єднання»

5. Підготувати проекти – наробки пошуково-дослідницької роботи для розвитку талановитої особистості.

6. Залучати учнів до науково-дослідницької діяльності в позаурочний час як компоненту саморозвитку та самоосвіти.

7. Впроваджувати на спецкурсах, факультативних заняттях, курсах за вибором інноваційні методи та прийоми для максимального задоволення пізнавальних потреб учнів, активізації їх пізнання, розвитку пошуково-дослідницької діяльності, творчого потенціалу.

2016-2017 н.р.

Педагогічна рада - це рада педагогів, які дійсно радяться, а не „засідають”, така рада приносить професійне задоволення, об’єднує зусилля педагогічного колективу школи на піднесення рівня навчально-виховної роботи, стимулює до впровадження в практику досягнень педагогічної науки і передового педагогічного досвіду.

Так, 12 січня 2017 року в школі відбулось засідання педагогічної ради вчителів. На порядок денний було винесено питання оцінювання учнів у процесі формування предметних компетентностей.

Оцінювання – це процес встановлення рівня навчальних досягнень учня/учениці в оволодінні змістом предмета відповідно до вимог чинних навчальних програм. Результатом оцінювання є педагогічна оцінка-бал та оцінювальні судження. Оцінювання навчальних досягнень учня/учениці зорієнтоване на формування його рефлексивної позиції, мотивації на досягнення успіху в особистому зростанні.

При визначенні рівня навчальних досягнень учнів враховуються:

-характеристики відповіді: правильність, логічність, обґрунтованість, цілісність;

- якість знань;

- сформованість загальнонавчальних та предметних умінь і навичок;

- рівень володіння розумовими операціями: вміння аналізувати, синтезувати, порівнювати, класифікувати, узагальнювати, робити висновки тощо;

- вміння виявляти проблеми та розв’язувати їх, формулювати гіпотези;

- самостійність оцінних суджень.

Оцінка - це найгостріший інструмент, використання якого потребує величезного вміння і культури. Чи завжди вчитель творчо застосовує оцінний інструментарій у своїй діяльності?

Досвідом роботи з данного питання поділились педагоги школи: Письменська В.В.,

Петрак В.А., Шалашова Н.О., Писаревська М.В.

СТАРТУЄ НОВИЙ НАВЧАЛЬНИЙ РІК

Відповідно до плану роботи школи 28 серпня відбулося засідання педагогічної ради. Педагогічний колектив зібрався підвести підсумки своєї роботи за минулий навчальний рік і накреслити завдання на 2015-2016 навчальний рік.

На порядок денний було винесено такі питання:

1. Аналіз стану роботи школи у 2014-2015 н.р. та завдання на 2015-2016 н.р.

2. Затвердження плану роботи школи на 2015-2016 навчальний рік.

3. Затвердження режиму роботи школи на 2015-2016 навчальний рік

4.Про стан роботи школи з охорони праці, охорони безпеки життєдіяльності.

5. Про результати роботи школи над методичною проблемою.

6. Про організацію і проведення навчальних екскурсій та навчальної практики в 2015-2016 н.р.

7. Про прийняття рішення щодо здійснення обліку занять з курсів за вибором та оцінювання навчальних досягнень учнів.

8. Звіт бібліотекаря школи про результати роботи за 2014-2015 н.р.

/Files/images/100_4500.JPG

/Files/images/100_4502.JPG

/Files/images/100_4510.JPG


Вчимося педагогіці співробітництва

«Не вчи дерево рости, а створи умови для його росту». Цими словами народної мудрості розпочалася педагогічна рада в Первомайській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів № 9, присвячена питанню організації навчання першокласників в умовах змін у початковій школі. Даний захід був першим етапом у вирішенні нагальних потреб, які постали сьогодні перед початковою ланкою освіти.

Педагоги школи, дошкільного навчального закладу № 33 «Казка», батьки першокласників, що розпочнуть навчання в 2012/2013 навчальному році вже за новим Державним стандартом початкової загальної освіти, в ході засідання обирали шляхи спільної співпраці з метою забезпечення оптимальних умов для якнайефективнішого розвитку молодших школярів: щоб перебування дітей у школі було комфортним, а навчання – цікавим, діяльність активною, а спілкування – стимулюючим розвитком.

Освітяни впевнені, що налагоджене співробітництво педагогів та батьків на всіх етапах розвитку дитини здатне забезпечити високі досягнення і продуктивне навчання, турботливі й чуйні взаємини, психологічне здоров'я дітей.

У зв'язку з введенням у дію нового Державного стандарту перед школою постала низка проблем: підготовка вчителів до реалізації нового змісту навчання молодших школярів, науково-методичне та матеріально-технічне забезпечення навчально-виховного процесу.

Відомо, що повноцінне виховання та навчання дітей можливе лише за узгодженості дій педагогів, батьків, громадськості. Тому й піднімалося питання щодо участі школи у Всеукраїнській акції «Дай руку, першокласнику!».

Зазначалося, що органами управління освітою спільно з місцевими органами виконавчої влади, директором школи вжито заходи щодо забезпечення в школі належного навчально-виховного та розвивального середовища.

За рахунок батьківських та спонсорських коштів для прийому першокласників проведено ремонти в класних кімнатах, облаштовано окреме приміщення для функціонування групи продовженого дня, організовано якісне триразове харчування.

У кабінеті Ніколюк Л.М. замінено стільниці, спинки та сидіння на стільцях.

У кожному з п'яти кабінетів початкової школи є комп'ютер. Класоводи активно використовують ІК-технології в навчально-виховному процесі.

З метою якісної підготовки педагогічних працівників до впровадження з 2012/2013 навчального року нових навчальних програм 1-4-х класів та підвищення якості початкової освіти в школі проведено ряд заходів:

- учителями, які викладатимуть навчальні предмети в 1-му класі: Кудашкіною К.Ю.(класовод), Слюсар О.Р. (учитель англійської мови), Бабійчук Н.П. (учитель музики) опрацьовано нові навчальні програми;

- на засіданні методичного об’єднання вчителів початкових класів (протокол № 4 від 29.03.12 ) розглянуто новий Державний стандарт початкової загальної освіти та зміни в програмах 1-4 класів;

- учителі Кудашкіна К.Ю., Петрак В.А., Бабійчук Н.П., Слюсар О.Р. беруть участь у засіданнях обласної та міської творчих лабораторій початкової освіти щодо вивчення нових програм;

- з 16 лютого 2012 року працює школа майбутнього першокласника;

- проведено батьківські збори для батьків майбутніх першокласників;

- психологом практичним Сидорук Ж.В. здійснено діагностику рівня готовності майбутніх першокласників до навчання в школі; надано рекомендації батькам; проводиться корекційна робота;

- вихователями старшої групи ДНЗ № 33 та класоводами перших класів розроблено портфоліо першокласника.

Під час засідання увага батьків зверталася на необхідність, особливо на першому році навчання дитини, підтримувати тісний зв'язок зі школою. Аби знати, як проявляє себе дитина, які в неї проблеми. Для кращої адаптації першачків вирішено організувати в класній кімнаті парту для батьків першокласників.

Закінчилося засідання прийняттям спільних рішень, спрямованих на забезпечення «цілісного життя дітей і дорослих», що базується на засадах гуманності й віри в дитину, на принципі виховання творчістю і співробітництва педагогів, батьків та дітей.

Марина Хрипун,
заступник директора з НВР

Вкладення
Кiлькiсть переглядiв: 4420